1. 4. M + AJ
Krásné aprílové ráno, milé děti,
děkuji všem, kteří mi zasílají vypracované úkoly. A za koho to ještě dělají rodiče, zkuste se to už naučit sami. To je zkušenost, která se vám bude do života hodit. Navíc tím můžete rodičům ulehčit.
Koukám, že někteří zvládáte všechno učivo za jeden den. Pokud si rozvrhnete, že máte na každý den jeden předměte, je to ok. Ale třeba slovíčka byste měli opakovat průběžně, ne si je jen napsat. Proto posílám i poslechová cvičení, abyste i slyšeli a mohli se učit výslovnost i psaní. Moc se mi nelíbí, že když vám napíšu "opsat" nebo "napsat" do sešitu, tak to máte vytisknuto a nalepeno nebo vám to napíší rodiče. To "napsat" má určitý smysl. Když něco píšete, tak to u toho čtete, i kdybyste to už nikdy číst neměli. Když něco lepíte, mnohdy to ani nečtete. Věřte mi, že ve škole byste také psali. Když napíšu "na koho je celé cvičení hodně, udělá půlku", nepředpokládám, že je toho hodně pro ty šikovné děti, které se třeba chtějí hlásit na gymnázium. Myslím, že vám dávám toho učení přiměřeně, abyste to zvládli tak, jak napíšu. Tak zkuste fungovat tak, jak byste fungovali i ve škole, pište to, co máte psát, a už vůbec nezatěžujte rodiče. Mají svých starostí dost. Neberou totiž tím na sebe moji práci ale vaši a to určitě nechcete. Je spousta rodičů, co chodí do práce a potřebují si také někdy odpočinout, a když nechodí do práce, tak určitě mají spoustu práce doma. Tak jim ten odpočinek dopřejte a buďte samostatní a zodpovědní. Vím, že takoví být umíte, tak to ukažte i rodičům. Věřím vám.
A teď něco málo k dnešku:
- ti co už mají ve větším splněno, se budou muset asi pustit do dobrovolných úkolů, školu totiž máme od pondělí do pátku a ne jen třeba do středy a pak dva dny lehárko; to byste se pak ty dva dny strašně nudili.
Matematika:
- pod posledním cvičením v sešitě (str. 32 cv. 2) vynecháte řádek a napíšete b) písemné - z učebnice str. 32 cv. 5 opíšete do sešitu příklady (bez odhadu, ale s těmi šipečkami, které vysvětlují desetinná čísla a, b, c) + učebnice str. 32 cv. 8 - napsat do sešitu a vypočítat (počítáme úplně stejně, jako bychom násobili bez čárky a až úplně nakonec oddělíme od konce tolik desetinných míst, kolik jich tam je) - POZOR na správný zápis pod sebou - pod sebou jsou poslední číslice, tady se nedodržují řády! Někteří už jste mi to poslali a máte špatně zapsáno, tak si opravte
Je to např. 15,7 15,7 nikoliv 15,7 15,7
. 7 . 7 . 7 . 70
- snad to vidíte na příkladech správně - tak si na to psaní dejte pozor a v sešitě si to opravte
- na zítřek je naplánovaná geometrie
- na pondělí připravím nějakou samostatnou práci; myslím, že to není těžké učivo, ale pokud by to někomu dělalo problémy, tak se ozvěte
Angličtina
- procvičujete si slovíčka UNIT 5A - C
- zatím nedělejte project online practice, to si necháme až na konec, až budeme mít probranou celou pátou lekci
- zopakujete si předložky místa - poslechnete si cv. 5a v učebnici na str. 57, ústně spojíte a utvoříte celé věty (5b) + PS str. 47 cv. 3
- někteří z vás už jsou zase o kus dál, ale neuspěchejte to; schválně jsem to rozdělila na malé části, abyste si zvládli pořádně procvičit a zároveň u toho nemuseli sedět několik hodin
- na internetu jsem pro vás našla nějaké online procvičování angličtiny, posílám odkaz na slovíčka, ale je tam i gramatika, jen musíte hledat (bohužel je to všechno anglicky, tak zkuste)
https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate
A ještě jeden odkaz - vida každou středu od 16:00 hod. spouští živé vysílání plné zábavy a pokusů, tak se můžete "zabavit"
https://vida.cz/d/livestream
Dnes máme 1. dubna, minimálně celý duben se budeme učit ještě tímto způsobem, tak si dobře přečtěte, co jsem vám psala nahoře v tomto článku. Jste děti šikovné a věřím, že vše pochopíte a že to spolu zvládneme.
Zítra máme "online" setkání v založeném článku, tak se připravte. Budu se na vás těšit. Zkouším vymyslet ještě něco dalšího, tak uvidíme.
Přeji všem krásný den.
Vaše paní učitelka
AHOJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Marek T., 2. 4. 2020 8:49)