Učivo na týden 30. 3. - 3. 4.
Krásné pondělní ráno, milé děti,
doufám, že jste si všichni užili sluníčkový víkend v rámci možností, odpočinuli jste si a jste připravení na další vyučování.
Co se týká jedniček, které vám uděluji a píšu do mailu, tak zatím je nemůžu psát do el. ŽK. Mám je všechny zapsané u sebe, tak až bude možnost dopsat, udělám to.
Všechny papíry, na které píšete (písemné dělení, dobrovolný úkol...) si uložte do nějaké složky, abyste mi je mohli přinést, až půjdete do školy.
Tady je přehled učiva na celý týden (dnes budu průběžně doplňovat, protože jsem ve škole a budu muset odbíhat), tak nakukujte. Jinak opět budu k dispozici v článcích každé dopoledne.
Český jazyk od paní učitelky Jakšové
- zájmena – dokončení a opakování
- Zájmena on, ona, ono, , ony, ona – uč. str. 117
- Vykřičník – opsat do sešitu č. 1 – rozlišovat délku (pomáhejte si ukazovacím zájmenem): Ten dárek je pro ni – tu. Pomoz jí – té. Vidíš ji? – tu.
- 117/13 – opsat do sešitu č. 1 – první sloupeček
- 117/14 –do sešitu 5 vět – vyznačené podstatné jméno nahraďte zájmenem.
Příklad: Pomoz mamince – pomoz jí (té).
- 118/2 – 3 řádky.
- Pracovní sešit – 57/1,2,3
Čtení: Číst vlastní knihu.
Anglický jazyk
- UNIT 5B má většina z vás hotový, ale nechávám ještě dnešek na dokončení; všichni, co poslali dobrovolný úkol z něj mají jedničku; většina z vás, co jste poslali překlad, máte také jedničku
- tento týden (zase až do příštího pondělí) nás čeká UNIT 5C; rodičům do mailu opět pošlu poslechy, tentokrát i k PS, protože ne všichni si máte CD kde přehrát
- napíšete si slovíčka Our town včetně Places in town (pondělí)
- učebnice str. 56 cv. 1 - poslechnete si slovíčka, zopakujete a řeknete si, která z těchto míst jsou blízko vašeho domova (1b) + PS str. 46 cv. 1 - popíšete obrázky (úterý)
- zopakujete si předložky místa - poslechnete si cv. 5a v učebnici na str. 57, ústně spojíte a utvoříte celé věty (5b) + PS str. 47 cv. 3 (středa)
- budeme pokračovat ve vazbě There is/are... a zopakujeme si, jak se tvoří otázka - učebnice str. 57 cv. 3 - zapíšete si do sešitu datum (kdy budete dělat) a nadpis
There is…/There are... otázka + kr. odpověď
- otázku tvoříme obrácením slovosledu :
Is there…? Yes, there is.
No, there isn´t.
Are there….? Yes, there are.
No, there aren´t.
(opíšete a doplníte cvičení 3 do sešitu)
+ cv. 4 v učebnici - zkusíte si sami utvořit otázky např. Is there a swimming pool here? Yes, there is. It´s at the sports centre
+ cv. 2 v PS str. 46 - 47 (čtvrtek)
- dokončit UNIT 5c - učebnice str. 56 cv. 2 - poslechnete si, přečtete, přeložíte a odpovíte na otázky; str. 57 cv. 6a - přečtete si, přeložíte (dobrovolný úkol 5b - nakreslíte své město snů, vybíráte si slovíčka z cv. 1, můžete je použít i vícekrát) + PS str. 47 cv. 4 - posloucháte, doplníte místa, spojíte a utvoříte věty + str. 47 cv. 5 - napíšete min. 5 větiček o svém městě a co v něm je (pátek + pondělí)
- na příští pondělí nachystám samostatnou práci - překlad - pár větiček na vazbu (včetně otázky a krátké odpovědi) a předložky
Matematika
- násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100 jste zvládli (většina z vás, co mi poslala samostatnou práci, má jedničku), zkusíme tedy tento týden násobit desetinné číslo přirozeným činitelem; předpokládá to samozřejmě znalost násobilky a násobení přirozených čísel (pamětné a písemné) - tím začneme a zopakujeme si písemné násobení přirozených čísel
- do sešitu si napíšete nadpis Násobení - opakování
napíšete si správně pod sebe tyto příklady (poslední číslice jsou pod sebou) a vynásobíte
356 . 70 2 542 . 36 984 . 320 1572 . 124
(pondělí)
- vzhledem k tomu, že nemáte 3. díl učebnice, pošlu rodičům do mailu naskenovanou str. 32, kde je násobení hezky vysvětleno - přečtete si zelený rámeček a do sešitu si napíšete nadpis Násobení desetinných čísel přirozeným číslem
- pod to si opíšete růžový rámeček (bez toho slova Pozoruj), pod to si napíšete a) pamětné a napíšete si cv. 2 z této strany do sešitu (úterý)
- pod posledním cvičením v sešitě vynecháte řádek a napíšete b) písemné - z učebnice str. 32 cv. 5 opíšete do sešitu příklady (bez odhadu, ale s těmi šipečkami, které vysvětlují desetinná čísla a, b, c) + učebnice str. 32 cv. 8 - napsat do sešitu a vypočítat (počítáme úplně stejně, jako bychom násobili bez čárky a až úplně nakonec oddělíme od konce tolik desetinných míst, kolik jich tam je) (středa)
- na čtvrtek vám připravím geometrii - pošlu rodičům list i s vysvětlením, co s tím máte udělat - zopakujeme si povrch krychle a kvádru (dělala jsem s vámi loni, když byla p. uč. Teplá na škole v přírodě)
- do školního sešitu si napíšete příklady (stále k tomu násobení a spočítáte)
a) pamětné násobení
4 . 0,8 = 6 . 6,1 = 3 . 0,25 =
1,3 . 5 = 2,7 . 2 = 7 . 0,20 =
b) písemné násobení (napíšete pod sebe)
5,8 . 6 6,9 . 9 7,34 . 8
2,98 . 7 pro šikovné: 14,5 . 21 21,9 . 35 (počítáte úplně stejně bez desetinné čárky a až ve výsledku oddělíte desetinná místa)
(pátek)
Vlastivěda
pokračujete v dalších krajích - vždy za každou hodinu VL jeden kraj tak, jak je máte v učebnici
Přírodověda od paní učitelky Prokopové
Milé děti, zdravím Vás na dálku. Děkuji všem, kteří mi už vzorně poslali všechny úkoly z přírodovědy ( mohli jste získat 2 cihličky a jedničku z doplňovačky). Kdo nemá možnost úkoly posílat, nevadí. Vypracujte si je do sešitu a já si je zkontroluji ve škole. Posílám úkoly na tento týden, za vyplněný úkol je další cihlička do sbírky a protože už někdo bude mít 3, dostane jedničku za aktivitu. :-)
- Učebnice str. 57 - Nepostradatelný dech - přečtěte si pozorně vše včetně otázek na této stránce a pokuste se na ně odpovědět. Pečlivě si prohlédněte i obrázek s popisem dýchací soustavy. Na konci strany je shrnutí učiva o kožní i dýchací soustavě.
- V příloze si opět vytiskněte a vyplňte list Dýchací soustava (nezapomeňte i na popis obrázku).
- Ve 2. příloze máte kartičky s jednotlivými částmi dýchací soustavy- můžete si je vytisknout, nastříhat a naučit se skládat, kudy prochází dech.
- Odkaz na prezentaci:
- http://skolakr.cz/wp-content/uploads/DUM/PR8rocnik/D%C3%BDchac%C3%AD-soustava-prezentace.pdf
Všimla jsem si, že už mnohem více komunikujete ze svých mailových adres. To je dobře, snažte se rodiče co nejméně zatěžovat, určitě toho mají také dost. A vám se tyhle dovednosti budou do budoucna moc hodit. Myslím, že spousta z vás už umí poslat přílohu, tak vás moc chválím. Samozřejmě stále platí, že budu ráda, když mi vypracované úkoly pošlete, ale pokud by to mělo zatěžovat rodiče, netrvám na tom. Celý PS např. AJ stačí poslat na konci týdne, zrovna tak i školní sešity, až budete mít všechno hotové, ať nemusíte posílat tak často.
Tento týden se "potkáme" v komentářích opět ve čtvrtek odpoledne. Založím nový článek, ale dobře si přečtěte, co vám do něj napíšu.
Snad je množství učiva přijatelné. Kdyby někdo nestíhal nebo cokoli nevěděl, pište. Jsem vám kdykoli k dispozici.
Myslím na vás a těším se, až budeme zase zpět ve škole.
Mějte se hezky a buďte hlavně zdraví.
Vaše paní učitelka
AHOJ!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Eda Píška, 1. 4. 2020 9:03)