3. 4. M + Aj
Krásný páteční den, milé děti,
tento týden jsem tady s úkoly naposled. "Uvidíme" se zase až v pondělí.
Děkuji všem, kteří už většinu úkolů poslali, a také těm, kteří si udělali čas na naše včerejší "setkání". Ráda jsem vás "viděla"
Co byste dnes ještě měli udělat:
Matematika
- učíme se násobit desetinná čísla přirozeným - v sešitě byste měli mít hned ze začátku týdne opakování násobení přirozených čísel a právě tohle učivo se vám bude hodit u dnešních posledních dvou příkladů
- do sešitu si nadepíšete Procvičování a k tomu napíšete
a) pamětné násobení
4 . 0,8 = 6 . 6,1 = 3 . 0,25 =
1,3 . 5 = 2,7 . 2 = 7 . 0,20 =
b) písemné násobení (napíšete pod sebe - poslední číslice jsou pode sebou; neplatí tady, že jsou pod sebou řády!)
5,8 . 6 6,9 . 9 7,34 . 8
2,98 . 7 pro šikovné: 14,5 . 21 21,9 . 35
Někteří už jste mi poslali, ale poslední dva příklady dělaly někomu problémy. Napište si normálně pod sebe (poslední číslice pod sebou) a násobíte tím dvojciferným činitelem, jakoby tam žádná desetinná čárka nebyla. Budete mít 2 řádky násobení (bez desetinné čárky), ten druhý posunete o jedno místo doleva (tak jako jste to dělali u násobení přirozených čísel na začátku týdne), pak normálně sečtete oba řádky a až budete mít sečteno, tak v tom výsledku od konce oddělíte počet desetinných míst (v našem případě po jednom - u těch posledních dvou příkladů). Kdyby ještě někdo potřeboval vysvětlit pište.
- na pondělí připravím nějakou samostatnou práci na násobení desetinných čísel přirozeným číslem (pamětné i písemné)
- ještě upozorňuji, že jsem opravila něco ve včerejším článku v GEOMETRII, tak se tam podívejte; někteří jste ten zápis nějak vynechali, tak ještě doplňte.
Anglický jazyk
- včera jsem nějak přeskočila čtvrteční hodinu a psala už páteční; kdo jede podle týdenního rozpisu, tak má, kdo je tady se mnou, tak si doplní
- budeme pokračovat ve vazbě There is/are... a zopakujeme si, jak se tvoří otázka - učebnice str. 57 cv. 3 - zapíšete si do sešitu datum (kdy budete dělat) a nadpis
There is…/There are... otázka + kr. odpověď
- otázku tvoříme obrácením slovosledu :
Is there…? Yes, there is.
No, there isn´t.
Are there….? Yes, there are.
No, there aren´t.
(opíšete a doplníte cvičení 3 do sešitu)
+ cv. 4 v učebnici - zkusíte si sami utvořit otázky např. Is there a swimming pool here? Yes, there is. It´s at the sports centre (stačí ústně)
+ cv. 2 v PS str. 46 - 47
- ještě máte na dokončení pondělí, ale na pondělí vám nachystám pár větiček na vazbu (včetně otázky a krátké odpovědi) + předložky
Hudební výchova
Před chvílí mi Ondra Lukáš udělal velkou radost, protože byl na dnešek zapsaný na referát do hudební výchovy a poslal mi ho krásně vypracovaný - samozřejmě si píšu jedničku. Vložila jsem vám do fotoalba.
Takže kdyby někdo z vás, chtěl jedničku z hudebky z referátu, můžete kdykoliv poslat, i když už jste třeba referát měli.
Mareček včera psal, že poslouchá písničky z koncertu Marbo. To je super. Tak si v rámci hudební výchovy můžete také poslechnout a zazpívat. Pro radost .
Pro tento týden je to ode mě vše. Myslím, že učiva bylo přiměřené množství, že už se nikdo neučí celý den a všechno to zvládáte.
Ve vlastivědě máte na tento týden Jihomoravský kraj. Je to váš kraj, tak byste o něm měli vědět co nejvíce, tak doufám, že víte.
Přeji všem krásný víkend, dávejte na sebe pozor a hlavně ať jste všichni zdraví!
Vaše paní učitelka