23. 3. Další učivo
Milé děti,
připisuji vám sem další úkoly od paní učitelky Jakšové, která vás také moc pozdravuje. To co vypracujete, posílejte přímo paní učitelce Jakšové. A ještě něco ode mě.
Český jazyk
Úkoly na týden 23.3. – 27.3.
Skloňování zájmen
Procvičujeme tvary mně – tobě (3. a 6. pád)
mě – tě (2. a 4. pád)
Ústně: Přečíst v učebnici – str. 115 vykřičník – zájmena já a ty mají v některých pádech dvojí tvary: kratší a delší. Přečíst si kdy používáme delší a kdy kratší tvary.
Druhý vykřičník – str. 115 – sebou x s sebou zapsat do sešitu č. 1
písemně 115/7 – napsat 5 vět ze cvičení, 115/8 – pouze doplňovaná slova
str. 116 – skloňování zájmen my, vy – opsat do sešitu a podtrhnout si tvary 7. pádu – píšeme vámi, námi – píšeme – i
Rozlišujte: mi – 3.pád zájmena já x my – 1. pád osobního zájmena
Písemně: 116/9 do sešitu č. 1
Pracovní sešit: str. 57/1 – doplňte tvary zájmen my, vy
Čtení: Číst vlastní knihu.
Sloh: Udělejte pozvánku na karneval (Nezapomeňte napsat kdy – datum, v kolik, program, popřípadě se napsat jako pořadatelé) Může to být i v rámci narozeninové oslavy. Pracujete, malujete nebo klidně i na počítači.
Vlastivěda (na tento týden) -zápisy dle osnovy
- Královéhradecký kraj - str. 22 - 23
- Pardubický kraj - str. 24 - 25
Angličtina
- zítra začneme UNIT 5B, tak si dnes dokončete 5A
- kdyby se někdo nudil :-), může si napsat slovíčka UNIT 5B
Matematika
- projděte si, jestli máte vše hotové
- do školního sešitu dnešní datum a nadpis
Násobení desetinných čísel 10 a 100
- násobení deseti - posouváme desetinnou čárku o 1 místo doprava (10 má 1 nulu)
např. 7,51 . 10 = 75,1 5,4 . 10 = 54
(udělejte si tam i obloučky, jak posouváte tu desetinnou čárku; je to v PS na str. 11)
- násobení stem - posouváme desetinnou čárku o 2 místa doprava (100 má 2 nuly)
např. 7,51 . 100 = 751 5,4. 100 = 540 (pokud nemám desetinné místo, dopíšu nulu - 5,4_)
(opět si udělejte i ty obloučky)
- do středy si udělejte v PS str. 11 a 12
- ve středu uděláme totéž, ale pro změnu budeme dělit
- kdyby někdo cokoliv potřeboval, pište
Budu vám to dávkovat po částech, ať to všechno stíháte. Kromě toho můžete dělit. Hodně dětí už má několik smajlíků za dělení.
Ještě zřejmě doplním přírodovědu.