Učivo na týden 14. - 17. 4.
Milé děti,
přeji vám všem krásné ráno v novém týdnu. Doufám, že jste si všichni ve zdraví a v rámci možností užili Velikonoce, odpočinuli si a můžete se pustit do nového školního týdne. Já jsem si také udělala malé "velikonoční volno", ale včera večer už jsem vše dohnala a všechny zaslané úkoly už byste měli mít ode mě opravené. Kdyby ještě někdo neměl, ozvěte se.
Moje učivo máte rozdělené na jednotlivé dny. Vypadá to, že je toho hodně, ale máte rozepsaný každý den a v angličtině každé cvičení, tak se nelekejte. Zítra (ve středu) ráno to sem psát znovu nepřijdu, ať to tu nezahlcuji články (už asi pomalu začnu promazávat ty, co nejsou zrovna aktuální). Přijdu ale odpoledne na naplánovanou online výuku (založím na ni článek, ke kterému mi do komentářů napíšete, kdy přijdete) - viz níže. Pak tady budu zase ve čtvrtek ráno, abych doplnila středeční online výuku. Úkoly stačí poslat zase všechny najednou na konci týdne.
Vše si dobře přečtěte, ať víte, co máte dělat. Někteří stále nečtou a dělají úkoly úplně jinak (po svém).
Anglický jazyk
- tento týden budeme stále pracovat na UNIT 5 – postupně si dopíšete všechna slovíčka (Culture, English Across the Curriculum, Revision a Your Project) – opravdu si napište všechno, co neznáte; jsou to slovíčka, která se vám budou hodit; vím, že je jich hodně, tak tento týden napište Culture a část English Across… - samozřejmě co znáte, to nepíšete; a zároveň se je i učíte a učíte se je psát.
- v učebnici a PS jsme ještě nedokončili UNIT 5D, tak se do toho pustíme:
- dnes (úterý) – napíšete si nějaká slovíčka a pak si v vezmete učebnici str. 59 cv. 5a – je to docela fajn hra – poslechnete si (poslech jsem posílala rodičům už minulý týden), přečtete si jednotlivé bublinky a přeložíte a jestli si máte s kým zahrát, zahrajte si;
- zítra (středa) – zase napíšete nějaká slovíčka (a naučíte se) a uděláte si v PS na str. 49 cv. 4 – a) poslechnete si rozhovor (máte na CD a posílala jsem rodičům už minulý týden) a uděláte faječku nebo křížek podle toho, co Jessica umí a co ne; b) napíšete věty o Jessice – co umí i co neumí; c) podíváte se na plakát (cv. a) a popřemýšlíte, co z toho umíte nebo neumíte vy a napíšete o sobě;
- čtvrtek + pátek – rozložte si, jak potřebujete - předpokládám, že ve čtvrtek už budete mít napsaná všechna slovíčka z části Culture a tím pádem budete v obraze – poslechnete si text v učebnici na str. 60, přečtete si ho, zkusíte přeložit a pouze ústně si uděláte cvičení 1 (spojujete místo a část města) a 2 (rozhodnete, jestli je tvrzení pravdivé „true“ nebo nepravdivé „false“) + jenom ústně cv. 4a v učebnici na str. 60 – popřemýšlíte o svém městě (nebo blízkém okolí) a odpovíte si na otázky – co tam máte a co tam nemáte rádi;
- stále si opakujete sloveso „can“, které se v této lekci procvičuje – na pondělí nachystám opět samostatnou práci na překlad vět (sloveso „can“ – opět opakování)
Matematika
- tento týden bych s vámi chtěla udělat dělení desetinných čísel přirozeným číslem, ale ráda bych to s vámi probrala v naší „online“ hodině, kterou jsem naplánovala na středu odpoledne (bližší informace níže)
- do té doby budete pracovat v běžném pracovním sešitě (ne desetinná čísla) a projdete si a doplníte vše kromě geometrie do strany 11 (kdo už má všechno hotové, počítá příklady, které ještě nemá), hodně toho už máme, ale ne zcela všechno, tak si postupně doplňte; liché strany (ten úzký sloupeček na pravé straně) nemusí dělat všichni, měli by jedničkáři a ti, co chtějí na gymnázium
- jakmile si ve středu společně probereme písemné dělení, připravím zápis pro děti, které se na „hodinu“ nebudou moci dostavit a pošlu rodičům spolu s naskenovaným listem z učebnice s dalšími příklady – moc se omlouvám, ale tentokrát to nemůžu poslat dopředu vzhledem k plánované „výuce“
- ve čtvrtek budete mít tedy za úkol vyzkoušet si probrané učivo na příkladech
- v pátek si dáte geometrii – zopakujete si povrch krychle a kvádru a to tak, že se podíváte na tato videa a budete pozorně poslouchat, u posledního videa si zkusíte i vypočítat (stačí na papír, zastavíte si video, spočítáte a pak si zkontrolujete):
https://www.youtube.com/watch?v=DMXncTcg8Pw
https://www.youtube.com/watch?v=7tJ_xKxF3mU
https://www.youtube.com/watch?v=HECJ87cKrbw
https://www.youtube.com/watch?v=M8ENGXkuqBo
https://www.youtube.com/watch?v=0ZsvGcvIgRs
Český jazyk od paní učitelky Jakšové
Číslovky
Str. 125 – vykřičník – opíšeme si do sešitu:
Za řadovými číslovkami, pokud jsou psány číslicí, se píše tečka:
1. září, 20. strana, 1. cvičení,
Tečku nepíšeme za letopočtem: 2020
str. 125/9 a)
pouze vypiš číslovky, za řadovými (na otázku kolikátý) doplň tečku: 7. 3. 1850, ..
Skloňování číslovek dva, dvě, oba obě – str. 126 – opsat do sešitu, barevně si vyznač 3. a 7. pád – koncovka a
Opiš si poučku pod tabulkou.
Pracovní sešit: str.59/2
Přírodověda – vzkaz od paní učitelky Prokopové
Milí páťáci,
vzhledem k tomu, že pondělí bylo Velikonoční pondělí a ve škole by nám hodina odpadla, rozhodla jsem se, že Vám nebudu zadávat nové učivo. Byla bych ale ráda, abyste tento týden využili k dopsání všeho, co jste někteří ještě nestihli a kdo neměl možnost získat známku za referát, může si ho zpracovat a poslat mi ho právě v tomto týdnu. Pro ty, kteří by přece jen nechtěli zahálet, jsem Vám v příloze připravila pár úkolů na procvičení probraného učiva, tak si můžete otestovat, jak na tom se znalostmi jste. Kdo mi tento list zvládne i poslat, odměna ho určitě nemine.
Vlastivěda
- pokračujete v zápisech podle osnovy - další 2 kraje
- kdo ještě nemá, vypracuje referát z minulého týdne Brno a okolí - už jste mi někteří poslali a musím vás pochválit, moc se vám povedly
Online výuka
- založím nový článek, do kterého vám před zahájením zase napíšu odkaz;
- na tento týden jsem naplánovala jednu „online“ hodinu – pochopím, když se na ni nebudete moci dostavit, ale budu ráda, když vás přijde co nejvíce;
- domlouvali jsme se, že by bylo vhodnější odpoledne, tak uvidíme;
- rozdělila bych vás na červenou a zelenou skupinku, obě skupinky by přišly ve středu
červená 14:00 – 15:00 hod. a zelená 16:00 – 17:00 hod.; pokud by se někomu více hodil čas té druhé skupinky, tak může klidně přijít tam; napište mi v článku k online výuce do komentářů, jestli doba vyhovuje, ať vím, s kým můžu předběžně počítat – děkuji.
Probereme si společně:
a) matematiku – budete mít připravené psací potřeby a školní sešit;
b) angličtinu – část Revision – tj. budete mít připravenou učebnici, PS a sešit English, zopakujeme si učivo 5. lekce a řekneme si, jak měly vypadat věty na překlad a v čem jste chybovali;
Samozřejmě by to mělo být přínosné hlavně pro vás a budete mít tedy možnost se ptát na věci, které vám nebudou nebo nejsou jasné – kdo na online výuce nebude, udělá si část Revision v učebnici na str. 62 samostatně (stačí projít všechna cvičení ústně) .
Nevím, jestli budete chtít mít ještě ve čtvrtek „online“ setkání jen tak na pokec, tak mi napište tady dolů do komentářů, jestli ano nebo ne.
Vypadá to, že je toho hodně, ale není potřeba se z toho hroutit. Pokud to všechno nestihnete, dokončíme třeba ještě příští týden. Není kam spěchat. V rámci hudební výchovy si poslechněte nějakou hezkou písničku, zazpívejte si a nezapomeňte odpočívat.
Přeji všem krásný týden a zítra odpoledne se na vás budu těšit na naší online výuce.
Vaše paní učitelka
Komentáře
Přehled komentářů
krychle=540cm2
kvadr=52cm2
Nadpis
(Jakub Pallich, 14. 4. 2020 9:25)
Dobrý den, paní učitelko,
na online přijdu ve 14:00 :-). Prosím zachovejte čtvrteční online setkání :D
online výuka
(Anna Šípková, 14. 4. 2020 9:14)Mílá paní učitelko.Čas na výuku mi vyhovuje ale asi místo v 16 hodin přijdu v 14 hodin protože můj brácha má taky online výuku ve stejnou dobu.Už se moc těším.
odpověď
(Marek T, 15. 4. 2020 10:16)