16. 4. M + AJ (i na 17. 4.)
Krásný den, milé děti,
musím vás moc pochválit. Až na jednoho jste se všichni dostavili na včerejší online vyučování (někteří dokonce na obě), to jsem opravdu moc ráda. Jen mě mrzí, že někteří nebyli moc aktivní. Vůbec se nepřihlásili a já je tím pádem třeba i zapomněla "vyvolat" (nevidím vás všechny). Tak jen doufám, že jste jen nepřišli a hned zase neodešli. Je mi vcelku jedno, jestli budete mít zapnuté kamery nebo ne. Chápu, že pro někoho je to nepříjemné. Stačí, že se slyšíme. Na příští týden naplánuju další online výuku a snad to bude ještě lepší než včera. A berte trošku ohled i na mě - já se to také teprve učím.
Dnes píšu učivo z matemaiky a angličtiny na dnešek a zítřek. Bude tam ale nová jen ta matematika, o které jsem psala v úterý.
Matematika
Zápis ze včerejší online hodiny, pro toho, co nebyl, nebo pro ty, co třeba všechno nestihli (rodičům tím pádem posílat nebudu, když jste tam skoro všichni byli):
Dělení desetinných čísel přirozeným číslem
a) pamětné
15 : 3 = 5 36 : 6 = 72 : 8 =
1,5 : 3 = 0,5 (zk. 5 . 3 je 15 a oddělím 1 desetinné místo) 3,6 : 6 = 7,2 : 8 =
0,15 : 3 = 0,05 (zk. 5 . 3 1e 15 a oddělím 2 des. místa) 0,36 : 6 = 0,72 : 8 =
4,0 : 8 = 0,5 (nepočítám s číslem 4, ale s číslem 40 - můžu si doplnit desetinnou čárku a nulu)
b) písemné
17, 4 : 3 = 5, 8 Zk.: 5,8 34,8 : 6 = Zk.:
2 4 . 3
0 17,4
(prodloužím si barevně desetinnou čárku; počítám stejně jako u dělení přirozených čísel; ve chvíli, kdy se chystám sepsat první číslici za čárkou, musím napsat čárku i do výsledku)
(zápis do sešitu)
Desetinná čísla dělíme číslem přirozeným podobně jako čísla přirozená. Jakmile však v dělenci při sepisování další číslice překorčíme desetinnou čárku, vyznačíme současně desetinnou čárku i v podílu.
A teď příklady na procvičení písemného dělení na dnešek (čtvrtek); děláte i zkoušku:
33,8 : 2 = 47,1 : 3 = 87,2 : 8 =
172,2 : 7 = 58,8 : 4 = 19,62 : 6 =
29,89 : 7 = 167,58 : 9 =
- můžete si dokončit i zítra, jak budete stíhat
- na zítřek (pátek) máte naplánovanou geometrii - zopakujete si povrch krychle a kvádru a to tak, že se podíváte na tato videa a budete pozorně poslouchat, u posledního videa si zkusíte i vypočítat (stačí na papír, zastavíte si video, spočítáte a pak si zkontrolujete - nemusíte mi to nikam psát - oni vám to tam řeknou):
https://www.youtube.com/watch?v=DMXncTcg8Pw
https://www.youtube.com/watch?v=7tJ_xKxF3mU
https://www.youtube.com/watch?v=HECJ87cKrbw
https://www.youtube.com/watch?v=M8ENGXkuqBo
https://www.youtube.com/watch?v=0ZsvGcvIgRs
Angličtina
- včera jsme si na online hodině řekli, jak měl správně vypadat ten překlad. Ještě od některých nemám opraveno, tak počkám do konce týdne, jestli budou chtít jedničky, a asi až v neděli večer vám tam věty přeložím; ať máte ještě šanci si opravit. Obzvlášť po včerejší hodině už by to pro vás mělo být snadné. Tak kdyby ještě někdo chtěl poslat tu samostatnou práci na překlad, případně opravu, tak do nedělního večera máte čas. Až věty přeložím, jedničky už dávat nebudu.
- také jsme si prošli část Revision v učebnici na str. 62 - cv. 1 a 2a (měli byste mít tím pádem hotové); další cvičení dokončíme příště
- a úkoly z úterý na čtvrtek a pátek - rozložte si, jak potřebujete - předpokládám, že ve čtvrtek už budete mít napsaná všechna slovíčka z části Culture a tím pádem budete v obraze – poslechnete si text v učebnici na str. 60, přečtete si ho, zkusíte přeložit a pouze ústně si uděláte cvičení 1 (spojujete místo a část města) a 2 (rozhodnete, jestli je tvrzení pravdivé „true“ nebo nepravdivé „false“) + jenom ústně cv. 4a v učebnici na str. 60 – popřemýšlíte o svém městě (nebo blízkém okolí) a odpovíte si na otázky – co tam máte a co tam nemáte rádi;
- stále si opakujete sloveso „can“, které se v této lekci procvičuje – na pondělí nachystám opět samostatnou práci na překlad vět (sloveso „can“ – opět opakování):
Na dnešní odpoledne založím článek na online setkání v 17:00 hod (- 17:45 hod.?). Budeme si povídat o tom, jak jste prožili Velikonoce, a kdo z vás plánuje nastoupit 25. května do školy. Uvidíme, jak to všechno dopadne, ale potřebujeme vědět, kolik vás bude, protože se samozřejmě podle toho budeme muset zařídit.
Zítra ráno už sem nepřijdu. Všechny úkoly máte zadané a není potřeba všechno pořád dokola opakovat. S některými se uvidím ještě dnes odpoledne a těm, s nimiž se odpoledne neuvidím, popřeji už dnes hezký víkend. Budu tady zase v pondělí dopoledne s dalšími úkoly.
Papa vaše paní učitelka.
Komentáře
Přehled komentářů
moje jmeno je ............................................................................. :D......................
.............
(..., 16. 4. 2020 14:37)................................................................................................... lol.................................................................
.................
(..., 16. 4. 2020 14:39)